Allt Om Vår Flyttstädning

Dags för FLYTTSTÄDNING!

Välkommen till oss!

Du har redan bestämt dig för att ge oss förtroendet att utföra uppdraget eller så kanske vill du veta mer om detaljer innan du bestämmer dig. Inga problem! Det är alltid kul och utmannande för oss även om vi har hållit på med flyttstädning i 30 år!

I den här checklistan har vi sammanfattat villkoren och specificerat vad som ingår i din flyttstädning. Checklistan utgår från Mäklarsamfundets riktlinjer gällande utflyttningsstädning och regel nom att boendet ska vara redo för slutbesiktning och inflyttning när Maid 2 Clean är klara med vår flyttstädning.

Om du har frågor och funderingar kring RUT-avdraget kan du klicka dig in på Skatteverkets hemsida. Vi har även listat de vanligaste frågorna på Maid 2 Clean.

Har du några frågor eller funderingar då är du mer än välkommen till att kontakta oss per telefon 020-12 12 20 eller via mail info@maid2clean.se.

Vi är väldigt bra på att organisera oss och har alltid tid med våra kunder oavsett frågor eller funderingar.

 

Att tänka på innan Maid 2 Clean kommer:

  • Bostaden ska vara tom på möbler och annat. Rengöring eller förflyttning av möbler och saker ingår inte I priset.
  • Spis, kyl & frys, badkar behöver dras fram och ställas tillbaka av kund för att vi ska kunna komma åt och städa bakom och under.
  • Front till badkar ska demonteras/monteras av kund. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi.
  • Kyl och frys behöver vara tomma och avfrostade för att vi ska kunna rengöra.
  • Vi ta rinte ansvar för fläckar på väggar och tak p.g.a. skaderisk. Fläckarna som kan tas bort utan att orsaka skada tas bort.
  • Vi anvarar icke för tejp, färgstänk eller klistermärkenp.g.a. ris för skador. Klaras någon av dessa utan att orsaka en skada dem fixas.
  • Vi avsätter en hel dag till flyttstädning och kan därför icke med säkerhet säga när vi är färdiga med uppdraget.
  • Garderober, badrumsskåp eller dylikt måste vara tomma för att vi ska kunna göra dem rena.
  • Vi skruvar icke ned eller demonterar något i hemmet utan att vi har avtalat detta med kunden på förhand.
  • El och belysning är ett måste I bostaden, även tillgången till rinnande vatten behövs. I annat falla måste annat avtalas med kunden (extra ersättning för extra tid det tar eller kostnaden för redskap / maskin).
  • Om vi har avtalat att du ska ha kvar enstaka möbler i bostaden då rengör vi runt dessa
  • Boka städbesiktning i god tid fore nästa hyresgäst tillträder eller fore hyresavtalets utgång.
  • Du behöver vara kontaktbar via telefon hela dagen då flyttstädning pågår eller utse någon som vi kan kontakta under hela dagen.
  • Fönsterputsning ingår alltid i vår flyttstädning om det inte kräver skylift, säkerhetsanordning m.m. Spröjs ska du demontera innan vi kommer och städar.
  • Vi klarar av att putsa fönster i alla väder men reserverar oss för extrema väderförhållanden som skulle omöjliggöra fönsterputsning.

VIKTIGT ATT VETA

  • Avbokning av uppdraget ska ske minst 10 dagar innan avtalad datum för flytt om du vill undvika debitering.Fram till och med 3-e dagen fore startdatum faktureras 500 kr inkl. Moms för avbokad uppdrag.
  • Om du avbokar efter denna tidpunkt dvs 48 timmar fore uppdragets startdatum kommer du att faktureras det fulla beloppet på avtalad pris oavsett orsaken till avbokning.
  • Reklamtion kan Ni göra senast 14 dagar efter uppdragets utförandedatum.
  • Vi åtgärdar samtliga anmärkningar direkt dock senast inom 24 timmar efter uppdragets utförande.
  • Om inte så avtalat ersätter vi dig/köparen inte om du som kund/köpare själv rättar brister i flyttstädningen.

RÄTTEN TILL EXTRA ERSÄTTNING

  • Om vi eller våra anställda bedömmer att bostaden är i mycket sämre skick än kunden har uppgett då förbehåller vi oss rätten att inte utföra uppdraget. Vi kan utföra uppdraget ändå mot extra timdebitering baserat på bostadens faktiska skick förutsatt ätt det är inte av sanitärt skick. Får vi inte I detta fall tag i dig då måste vi avbryta uppdraget.
  • Om bostaden är rökskadad (nikotin m.m) då räknas det som sanering och RUT-avdrag gäller inte då.

OM NYCKLAR TILL BOSTADEN

  • Du eller någon annan låser upp för oss, vi kontaktar dig/personen via telefon, du/personen besiktigar och låser efter oss. Om du som kund vill att vi ska lämna nyckel till din bostad i brevlåda, postfack eller brevinkast då ansvarar vi på Maid 2 Clean ej för nyckeln från och med att vi har lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
  • Om nyckeln ska hämtas på en annan ställe än utförandeadressen då kan extra debitering tillkomma.

Faktura:

  • Du har 10 dagar på att betala utfärdad faktura
  • Fakturaavgift på 40 kr tillkommer
  • Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfälle och du får en kopia av det.
  • Personuppgifter hanteras enligt med dataskyddsförordningen (GDPR) som trädde I kraft 25 maj 2018.

CHECKLISTA FLYTTSTÄDNING

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram